Beter zaken doen door communicatie

Hoe communicatie te sturen

Heeft u wel eens het gevoel dat uw boodschap niet echt overkomt?

Zijn er bepaalde gesprekken waar u tegenop ziet?

Wilt u weten hoe u met emoties moet omgaan?

Hoe komt u erachter wat mensen denken?

Zeggen personen ‘ja’ tegen u of stemmen ze ergens mee in, maar zijn het niet echt met u eens?

Deze cursus leert u de grondslagen van communicatie. Omdat een bedrijf zo goed is als haar mensen, is het van vitaal belang dat de persoonlijke contacten op een hoog niveau verlopen. Communicatie is nog steeds probleem nr.1 in het bedrijfsleven (en ook daarbuiten), maar dat hoeft niet zo te zijn. Communicatie is een kunst die iedereen kan leren. Wij leren u effectief te communiceren om medewerking te krijgen en om problemen te kunnen oplossen. Wij behandelen hoe u op een natuurlijke manier met de emoties van uzelf en anderen omgaat, als basis voor een gezonde bedrijfsvoering.

Deze cursus heeft mij geleerd naar de processen van communicatie te kijken en te oefenen en niet naar de inhoud van het gesprek. Nu zie je dat hoe je een gesprek voert invloed heeft op het eindresultaat, op het doel dat je met het gesprek wilde bereiken. Ook de aandacht die je geeft aan je tegenspeler bepaalt of de woorden die je zegt echt aankomen. Juist in mijn werk als verkoper heb je hier in de praktijk veel aan. Gaandeweg heb ik het natuurlijk de afgelopen tijd al toegepast. Ook privé. Ik ben blij dat ik deze cursus heb gevolgd omdat de resultaten van de gesprekken die ik voer verbeteren. Ook met collega’s en medewerkers.

P.S.

Leerdoel:

Het verbeteren van de communicatieve vaardigheden, resulterend in een rustige en beheerste communicatie.

Globale inhoud:

  • Zo te leren communiceren dat u anderen beter begrijpt en dat u beter begrepen wordt.
  • Leer verbale en non-verbale communicatie herkennen.
  • Effectiever met emoties van anderen omgaan.
  • Uw intentie daadwerkelijk overbrengen en dingen voor elkaar krijgen.
  • Bewust worden wat u met uw stem en lichaamshouding doet en daar op een positieve manier een verbetering in aanbrengen.
  • Het voorkomen van o.a. zenuwtrekken in moeilijke situaties.
  • Leren voet bij stuk te houden en u niet af te laten leiden.
  • Hoe verandert u de houding van andere mensen.
  • Communicatiestoornissen herkennen en behandelen.
  • Hoe pakt u tegenwerpingen aan.
  • De meest effectieve wijze van conflicthantering.
  • Deze cursus bestaat voor 90% uit oefeningen en rollenspellen en voor 10% uit theorie. Zonder actie geen resultaten.

Cursusduur:

Gemiddeld 5 à 6 dagen.

Garantie:

Wij bieden een ‘niet goed, geld terug’ garantie aan. Wanneer u niet tevreden bent met de geleverde cursus dan storten wij u het cursusgeld terug*.

* Zie onze leveringsvoorwaarden.

Eindresultaat:

Iemand die communicatie gericht kan gebruiken om medewerking van anderen te krijgen en problemen op te lossen, en die prima met zijn eigen emoties en die van anderen kan omgaan.

Gratis opfrisdag:

Na ongeveer een half jaar tot een jaar vragen wij u langs te komen voor de gratis opfrisdag. Op deze dag bekijken wij met u samen of u de stof nog steeds goed kan toepassen in het dagelijkse leven. Wanneer u vragen heeft, kunt u deze dan ook stellen.

Ontvang de laatste tips en tricks op het gebied van werving&selectie en ontwikkeling

Meld je aan op onze nieuwsbrief.

U bent nu ingeschreven!