Workshop de menselijke factor
Workshop de menselijke factor
Een workshop over begrijpen en begrepen worden
- Hoe kan je met mensen samenwerken als je ze niet begrijpt?
- Hoe hou je klanten en medewerkers tevreden en enthousiast?
- Wordt jouw boodschap soms verkeerd geïnterpreteerd of uitgelegd?
- Wil je meer grip op het voorspellen van gedrag van anderen?
Het is voor een bedrijf van vitaal belang dat persoonlijke interacties op een hoog niveau verlopen. Door meer kennis over de menselijke interactie op te doen krijg je meer grip op situaties en wordt het aansturen van mensen makkelijker en leuker.
Met communicatie hebben we dagelijks te maken, toch staan we zelden stil bij dit onderwerp. Uit welke onderdelen bestaat een gesprek nu eigenlijk? In de workshop wordt het correct gebruiken van communicatie geoefend. Efficiënt communiceren kan je veel tijd besparen. Door de wortel aan te pakken is het mogelijk een verandering van gedragspatronen te bewerkstelligen.
De menselijke factor speelt een grote rol in een prettige samenwerking. In een goede sfeer worden betere resultaten geboekt. In de workshop verkrijg je kennis die je direct kan toepassen zodat ook jij de menselijke factor beter onder controle krijgt.
Behaalde resultaten:
Dat ik meer echt in het hier en nu aanwezig ben, meer geconcentreerd tijdens het communiceren, zorgen dat je antwoord op je vraag krijgt, alert zijn op houding, toon en sneller herstellen wanneer dit niet goed is, geduldiger, niet teveel reageren met mijn ogen (felheid).
De goede uitleg over affiniteit, communicatie en realiteit.
Hoe je op een positieve manier omgaat met commentaar, dat niets is wat het lijkt dus dat je moet doorvragen. Niet meer te veel zenuwtrekjes hebben en me terugtrekken of juist een aanvallende houding te krijgen.
Globale inhoud:
Door meer vat op de menselijke factor te krijgen zal er een productievere omgeving worden gecreëerd. Deze workshop zal de communicatieve vaardigheden verbeteren en je zal meer kennis opdoen over de menselijke interactie waardoor je meer grip krijgt op situaties en het wordt het aansturen van mensen makkelijker en leuker.
Wat komt er onder andere aan bod:
- Creëren van wederzijds begrip door communicatie
- Overzicht van alle voorkomende emoties en de kunst van het voorspellen van menselijk gedrag
- Hoe verander je de houding van andere mensen
- Problemen sneller observeren en aanpakken
- Communicatiestoornissen herkennen en behandelen
- De meest effectieve wijze van conflicthantering
- Tijdbesparing door communicatie
- Meer zelfvertrouwen krijgen
Leervorm
Een 5-daagse workshop (werken dus…) die opgebouwd is uit stukjes theorie afgewisseld met praktijkoefeningen met veel interactie tussen de trainer en de deelnemers en tussen de deelnemers onderling.
Waar:
Amstellandlaan 78, 1382 CH in Weesp.
Mocht u een grotere groep hebben dan is het ook mogelijk om deze workshop op een ander moment op locatie te doen.
Na deze workshop ben je in staat om communicatie gericht te gebruiken om problemen op te lossen, om medewerking te verkrijgen en ben je in staat met succes met eigen emoties en die van anderen om te gaan.
Neem voor meer informatie contact met ons op
Wie is Mike Heyl
Mike geeft sinds 1989 trainingen op het gebied van personeel en organisatie.
Als geen ander kan hij goed en duidelijk uitleggen wat emoties zijn, hoe om te gaan met de emoties van een ander en die van jezelf om zo toch je boodschappen over te brengen en dingen gedaan te krijgen. Veel onenigheid binnen het bedrijfsleven wordt veroorzaakt ofwel door het verkeerd inschatten van mensen ofwel door onduidelijkheid over wie wat doet.